Partly is momenteel meer dan 10 jaar actief in reparatie en refurbished branche. Wij weten als geen ander hoe belangrijk goede kwaliteit is! Kwaliteit heeft altijd onze hoogste prioriteit en dat is terug te zien in het lage retourpercentage. Heb je toch problemen met een product van ons? Dan zorgen wij met ons team van specialisten dat het probleem zo snel mogelijk wordt opgelost.

Klanttevredenheid heeft bij ons de hoogste prioriteit. Het bewijs? Wij scoren op dit moment een 8,9 van de 10, berekend uit 5.000+ reviews van klanten.

Garantie onderdelen, gereedschap en accessoires

Op alle producten is de wettelijke garantie van toepassing. De termijnen genoemd op de productpagina zien niet op de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een productgarantie of fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Heb je nog garantie en is jouw aankoop defect? Hier vind je de stappen die nodig zijn om je bestelling te retourneren.

  1. Meld je retour aan ons, via onze klantenservice
  2. Je ontvangt de retourinformatie
  3. Download en vul het retourformulier in
  4. Geef de zending af bij het postkantoor

Partly zal de retour binnen 4 werkdagen na ontvangst behandelen. Je ontvangt van ons telefonische of per e-mail bericht over de status en vervolg hiervan.

De klant is altijd verantwoordelijk voor een juiste, veilige en goed verpakte retourzending. De kosten van de retourzending zijn voor de klant. Bij een terecht beroep op de garantie worden de kosten voor retour terugbetaald. Het is toegestaan het product te beoordelen. Mocht er echter tijdens de beoordeling gebruikersschade zijn ontstaan, kan er waardevermindering in rekening worden gebracht of kan de retour worden afgekeurd.

Bij het retourneren van een scherm geldt dat deze inclusief screenprotector met sticker teruggestuurd moet worden. Het is aan te raden om voor de montage eerst het scherm te testen, alvorens de screenprotector verwijderd wordt.

Dit valt onder de garantie

  • Producten die niet naar behoren functioneren

Uitgesloten van garantie

  • Producten die door eigen toedoen (val- of waterschade ed.) defect zijn geraakt.
  • Producten die verkeerd zijn gemonteerd.
  • Lijm, adhesive en producten die reeds met lijm of adhesive zijn gemonteerd.


Garantie refurbished devices

Wanneer je een refurbished device hebt aangeschaft voor 23 juni 2022, dan kun je garantie aanvragen via het volgende emailadres: [email protected]. Voor bestellingen die geplaatst zijn na 23 juni 2022 gelden de onderstaande garantievoorwaarden.

1.1 Partly garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor refurbished producten geldt ook een door ons aangeboden extra garantie. Deze garanties doen niets af aan de wettelijke garantie.

De garantie geldt ook op de accu en accessoires van het product. Met uitzonderingen uitgesloten. De twee jaar garantie geldt bij aanschaf na 23 juni 2022. Uitzonderingen kunnen betrekking hebben op:

  • De batterij (zie hoofdstuk 1.3)
  • De accessoires (zie hoofdstuk 1.4)
  • Overige oorzaken (zie hoofdstuk 1.5)

1.2 Wat valt er onder onze garantie?

Onder onze garantie van twee jaar vallen de onderstaande zaken:

  • Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade)
  • Wi-Fi en problemen met netwerkverbinding
  • Problemen met het moederbord
  • Knoppen op het device
  • Accu / batterij (bij snel leeglopen of warm worden)
  • Oplader en accessoires

1.3 Garantie op de accu

Op de accu van de iPhone, iPad, MacBook en Apple Watch geeft Partly ook 2 jaar garantie. De accu’s hebben een minimale capaciteit van 85%. Met een maximaal aantal van 900 laadcyclussen. Indien je meent dat de accu na verloop van tijd snel leegloopt, dan wordt deze gratis vervangen, indien deze binnen de garantietermijn van twee jaar valt. De capaciteit van de accu moet dan teruggelopen zijn naar 70% of minder dan de originele laadcapaciteit.

1.4 Garantie op accessoires

Voor garantie op accessoires geldt hetzelfde termijn als op de refurbished apparaten. Bij Partly heb je standaard 24 maanden garantie op de accessoires, gerekend vanaf de aankoopdatum. Indien de accessoires binnen deze periode een defect vertonen, en er geen gebruikers-, val-, stoot-, waterschade of kabelbreuk te zien is, wordt het accessoire kosteloos omgeruild.

1.5 Wat valt buiten de garantie?

Bij schade aan het toestel wat veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, zullen wij de kosten van de reparatie volledig aan de klant doorberekenen. Nadat de reparatie is afgerond zal de garantie op het toestel weer worden hervat.

Bij de volgende gevallen vervalt tevens de garantie:

  • Problemen na de garantieperiode van twee jaar
  • Bij reparatie uitgevoerd door derden
  • Beschadigde of vieze dock connector
  • Gebogen toestel
  • Gebroken simkaartlezer
  • Diefstal
  • Gebroken cameralens
  • Schade aan het scherm
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex
  • Refurbished apparaten zijn niet per definitie waterdicht en hierop geven wij dus géén garantie
  • De Touch-ID functionaliteit bij vervanging van de home button
  • De Face-ID functionaliteit bij vervanging van de frontcamera bij een iPhone X of nieuwer
  • Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik door gebruiker of eigen toedoen (gebroken/gescheurde onderdelen, stofschade en/of vochtschade)
  • Loslatende coating bij Retina MacBook schermen

1.6 Retourproces bij garantie

Het risico voor het insturen van een pakket ligt niet bij ons maar bij de verzender. Wij adviseren daarom een defect product (tot het aankoopbedrag) verzekerd én aangetekend te versturen. Ook is het zeer belangrijk om voor een goed beschermde en degelijke verpakking te zorgen waarbij de inhoud van het pakket niet opvalt. Nadat de reparatie voltooid is krijg je het product weer kosteloos teruggestuurd.

Twijfel je over de garantie? Neem dan contact met ons op.

Belangrijk aanmelden garantie

Wanneer je problemen hebt met een refurbished product of accessoire neem dan contact met onze klantenservice op om er zeker van te zijn dat de schade binnen de garantievoorwaarden valt. Indien er zonder overleg een device of accessoire wordt opgestuurd die niet aan de garantievoorwaarden voldoet, moeten wij hiervoor €29 inclusief BTW in rekening brengen. We adviseren daarom om eerst contact op te nemen voordat je een device of accessoire opstuurt.

Reparatie en retourzending

Partly werkt met een inspanningsverplichting. Dit houdt in dat we proberen om binnen maximaal vijf werkdagen de reparatie te voltooien en te retourneren. Betreft het een defect met betrekking tot een moederbordprobleem? Dan kan de reparatie langer duren vanwege de complexiteit van het probleem.